Kaip keliauti Italijoje traukiniais? Antra dalis

lecco

Vaizdas nuo Alpių papėdės į Lecco miestelį

Antra diena Italijoje. Šios dienos tikslas – traukiniu pasiekti Lecco miestelį ir pasikelti į Piani d’Erna, kalną esantį Alpių papėdėje. Tiesa ne į patį kalną, bet šalia kalno esančius kalnų takelius, pasigrožėti Alpių vaizdais. Bet apie viską nuo pradžių. Iš Bergamo į Lecco kas valandą ar panašiai kursuoja traukinys, atstumas iki Lecco 33 km, tad kelionė ilgai netruks. Įsigyti traukinio bilietus Italijoje labai paprasta, tačiau yra keletas dalykų, kuriuos reikėtų žinoti. Italijoje yra kelių tipų traukiniai. Pigiausi yra taip vadinami regioniniai, kurie važinėja tarp gretimų regiono miestų. Brangūs greitieji, kai reikia vykti dideliais atstumais, šioje kelionėje tokių traukinių nebandėme, tad prie jų ir neapsistosiu. Taigi regioniniai traukiniai tai būtent ko jums reikia. Jie žymimi raidėmis TR, kas ir reiškia regioninis traukinys (it. treni regionale), juose nereikia rezervuoti vietų, nupirktas bilietas galioja bent porą mėnesių, tad kelionės pradžioje galima susipirkti visus reikiamus bilietus, jeigu norite. Visomis kryptimis kursuoja praktiškai kas valandą, tad pavėlavus, nieko baisaus, bet to vėlavimas itališkuose traukiniuose yra kasdienybė. Yra pirma ir antra klasės. Pirma gerokai brangesnė, tačiau net ir pirmoje klasėje nėra kaip rezervuoti vietų, tad jeigu traukinys bus perpildytas, galite ir nepatekti į pirmos klasės vagoną, nes ten neleidžia stovėti, tik sėdimos vietos. Antroje klasėje gali tekti ir pastovėti. Mums tai nutko važiuojant iš Veronos į Veneciją, tiesa vietos neradome antroje klasėje, tad nusipirkome už papildomą mokestį į pirmą klasę. Grįžtant iš Venecijos, daugelis žmonių stovėjo, o amerikiečiai nusipirkę pirmos klasės bilietus liko stovėti antros klasės vagone, nes traukinys buvo pilnut pilnutėlis. Pačius bilietus nusipirksite stotyje: arba prie kasos, arba prie bilietų automatų. Paprastai prie bilietų automatų būna mažesnės eilės, tad tai geriausias būdas. Bilietų automatai labai paprasti, nekils jokių nesklandumų tikrai. Galima atsiskaityti tiek kortele, tiek grynais. Svarbus dalykas, prieš lipant į traukinį bilietą būtina pažymėti tokiame geltoname komposteryje, kitaip jums gresia bauda. Komposterių pilna ant kiekvieno stoties kampo ir peronuose, tad belieka nepamiršti. Kai kurie vagonai būna kondicionuojami, kai kurie ne, priklauso nuo traukinio tipo, nes tie regioniniai traukiniai yra dviejų tipų, bet čia jau pernelyg daug smulkmenų. Kitos dienos bilietus nusipirkdavome vakare grįžę po dienos kelionės, kad ryte nereikėtų stovėti eilių. Iš tiesų labai viskas paprasta ir patogu. Iš pradžių galvojome numuoti mašiną, bet kelionės metu supratau, kad jeigu keliaujama per miestus, traukinys yra patogiausiai susisiekimo priemonė. Mašina būtų kur kas patogesnė, jei būtų keliaujama ne po miestus, o gamtą, provinciją ir pan.
Taigi iš Bergamo pajudėjome Lecco link. Vagonas pustuštis, mes mieguisti. Atvykus į Lecco traukinių stotį, reikia nueiti į kitoje gatvės pusėje esančią autobusų stotelę, kur kursuoja 5 autobusas. Stotelė vadinasi via Montello, važiavimo kryptis Funivia (funikulierius). Čia buvo linksma kai pastebėjome, kad autobusas suka ratus. Tokio keisto važiavimo dar nesu matęs. Du kartus pravažiavo pro via Montello stotelę, galvojome, kad ne tas autobusas, tačiau vairuotojui parodžius Funivia kryptį, jis palinksėjo, leido suprasti, kad važiuojame gerai. Miestelis yra ežero papėdėje, o funikulierius kalno papėdėje, tad reikėjo pasikelti stačiais serpantinais. Autobuso maršrutas labai keistas, bet tikslą pasiekėme.
Pasikėlėme funikulieriumi ir patekome nuostabaus grožio kalnų slėnį. Apačioje matėsi Lecco miestelis ir ežeras. Slėniu galima pasivaikščioti, yra išdėlioti stendai, gaila tik itališkai, tačiau pagal juos galima orientuotis kur eina kalnų takeliai. Kalnuose visada smagu, čia yra ir kelios via ferrata trasos, mes jų nebandėm, tačiau kas mėgsta, tikrai ras ką veikti. Kelias valandas pasivaikščiojome, išalkome ir nusprendėme traukti žemyn. Lecco mažas, jaukus miestelis. Nedidelis senamiestis, siauros gatvelės. Gražus ežeras, tinkama vieta nieko neveikti. Porą valandų pasivaikščiojome po Lecco ir važiavome atgal į Bergamą ilsėtis nuo poilsio.

Pirma dalis Kaip keliauti Italijoje?
Trečia dalis Kaip keliauti ir ko saugotis Italijoje?

Komentarų: 9

  1. Venecija nelabai patiko dėl per daug turistų, bet šiaip tai tikrai gražu ir įdomu, plačiau papasakosiu kituose įrašuose 😉

  2. Kaip viskas pažįstama 🙂 pačiam teko aiškintis atvykus 3 val. Nakties kaip ten kas su tais bilietais. Gerai,kad sutiktas rusas padėjo. Naktį veikia tik aparatai. Geriausia imti antrą klasę visada. Daug pigiau ir ne ką prasčiau.

  3. o kiek kainuoja bilietai is bergamo i lecco, vietinis lecco autobusas nr. 5 ir funikulierius? ir kur tuos bilietukus geriau pikti? aciu:)

  4. agu, ne visas kainas prisimenu, bilietus išmečiau, tad viskas iš atminties, tiesa, kainos gali kisti, bet manau daugiau mažiau turėtų būti panašios. Taigi, iš Bergamo į Lecco apie 6 EUR žmogui į vieną pusę, autobusas 2 EUR, o funikulierius apie 8 EUR, atrodo, kad buvo skirtumas, kuri savaitės diena. Tikrai ne visas kainas prisimenu, bet manau, kad pataikiau 2 EUR ribose, ypač su traukinio ir funikulieriaus kainomis 😉 autobuso bilietus nusipirkome pas tabakininką geležinkelio stotyje, funikulieriaus bilietus jau atvykę į vietą, paskutinėje maršruto stotelėje, beje, važiavome du ratus po miestą, bet toks maršrutas, tad nenustebkite! P.S.: tikslias traukinių kainas gali rasti http://www.trenitalia.com

  5. galetum gal papasakoti ar reiketu pirkti vietini autobusu bilieta bergame? ar atstumai nedideli ir galima pestute apvaikscioti? gyvensime netoli gelezinkelio stoties ir kita diena jau skrisimei vilniu. ar tas bergamo + airport 24hr ticket galioja ir pakilimui i aukstutine miesto dali?

  6. Bergamas tikrai mažas miestelis, nuo geležinkelio stoties iki funikulieriaus per 30 min. manau nueisite. Autobusų bilietų yra įvairių, už porą EUR ar panašiai jis tinkamas ir funikulieriui. Šiaip oro uoste yra informacija, ten geriausiai pasiklausti, nes gali keistis sąlygos ir pan. 2011 vasarą į air port autobusą įėjo ir pakilimas funikulieriumi.

  7. Sveiki. Ar tikrai traukinio bilietas Italijoje, pirktas konkreciai dienai ir laikui, bet nepanaudotas, galioja 2 menesius? Taip rasote, cit: “Taigi regioniniai traukiniai tai būtent ko jums reikia. Jie žymimi raidėmis TR, kas ir reiškia regioninis traukinys (it. treni regionale), juose nereikia rezervuoti vietų, nupirktas bilietas galioja bent porą mėnesių, tad kelionės pradžioje galima susipirkti visus reikiamus bilietus, jeigu norite. “

  8. Dabar neatsakysiu, kiek tiksliai galiojo bilietas. Kelionė buvo senokai. Tokią informaciją reikėtų pasitikslinti tiesiogiai, per tą laiką daug dalykų galėjo pasikeisti 🙂

Parašykite komentarą