Savo ir kitų laiko planavimas

Planavimas dažnai skamba lyg keiksmažodis arba šiaip kvailas užsiėmimas. Argi ne taip? Juk jeigu taip nebūtų, penktadienis būtų rami diena, juk visi savaitės darbai padaryti. Bet ne. Penktadienis yra Didysis. Nes per penktadienį reikia padaryti visus savaitės darbus. O tada ir atsiranda gaisrų gesinimai…

Planavimas yra lygus produktyvumui. Galima kalbėti tiek apie asmeninius reikalus, tiek apie profesinius, nes bendras vardiklis yra vienas ir tas pats. Abiem atvejais planuodami valdome savo laiką. O tie, kas nevaldo savo laiko, tą laikas valdo, tam visada trūksta paskutinės nakties ar dar kažin ko, tada kalta aplinka ir t.t. O ką valdo laikas, tas gyvena nuolatiniame skubėjime, nuolat jaučia stresą. Bėda čia ta, kad taip įtraukiami ir kiti žmonės. Todėl neleiskite, kad jus, kas skubintų. Kadangi gyvename susietame pasaulyje, tad neplanuodami savo laiko, neplanuojate ir kitų laiko, darote skubotus sprendimus, verčiate kitus atsakyti už savo klaidas.

Taigi planavimas yra savo laiko valdymas ir produktyvumo didinimas. Kaip chrestomatinį pavyzdį galiu paminėti skirtumą tarp lietuviškų ir užsienietiškų klientų. Buvo atvejis kai viduryje vasaros gavau užduotį parengti planus Kalėdoms. Va taip planuodavo vienas didelis klientas, dabar tiesa apsiriboja trumpesniu laikotarpiu, bet vis tiek darbai planuojami 3-4 mėnesiu į priekį. Lietuviai? Visko reikėjo vakar. Čia žinoma šiek tiek šaržuoju. Bet patys sutinkate, kad tiesos čia yra ir nemažai.

Prie viso šito labai tinka ir multitaskingas, kuris laikomas „šiuolaikinio“ pasaulio gėrybe. Bet ar iš tiesų? Kaip reaguotumėte, jei pašnekovas su kuriuo kalbatės akis į akį dar imtų ir pradėtų kalbėti telefonu, naršyti savo kompiuteryje… multitaskingas. Nenoriu nieko absoliutinti. Greitis dabar yra svarbus. Kokybė yra dar svarbesnė. Visada reikia rasti balansą. O balansą rasti padės – planavimas.

Galima atsisakyti tokių dėmesio trikdžių, kaip nuolatinio email tikrinimo, atsisakyti įvairių pranešimų (notifications) apie „labai svarbius dalykus“, interneto naršymui skirti tam tikrą laiką ir trukmę. Sąrašą galima tęsti. Pašalinus bent dalį dėmesio trikdžių iš karto atsiranda daugiau laiko ir tada kyla klausimas, ką veikti? Planuokite, o tada dirbkite.

One Comment

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s