Kodėl vartotojo patirtis neverta kelių šimtų litų?

Ar žinote, kad telefonas skiriasi nuo paprasto kompiuterio? Kvailas klausimas? Bet jis yra kuo rimčiausias. Reklamuotojai supranta, kad vis daugiau žmonių naudojasi telefonu ne tik SMS ar el. pašto laiškams rašyti, bet ir naršyti internete, skaityti naujienas ir t.t. Tačiau reklamuotojai ir reklamos agentūros atrodo nesupranta, kad telefonas yra kitoks prietaisas nei paprastas stalinis ar nešiojamas kompiuteris. Nenoriu apibendrinti, tikrai yra suprantančių, tačiau tai kol kas labiau miela išimtis, nei taisyklė. Keistai atrodo noras sutalpinti didelį, 1000 px pločio interneto turinį į per pus mažesnį ekraną. Kažkokia glaudinimo manija. Tiek reklama telefonuose, tiek QR kodai dažnai yra nepritaikyti mobiliesiems įrenginiams. Mobilus įrenginys tai telefonas, ne planšetė, ji ne tokia mobili.

Kas sugalvojo QR kodą ar reklamą internete nukreipti į interneto svetainę, kuri nėra pritaikyta telefonams? Kad mobilaus interneto vartotojas yra nepilnavertis dar visai nesenai buvo galima spręsti iš tokių užrašų, kaip “Pilnavertė” versija, nes suprask pasiekiama per mobilų turinį yra nepilnavertė? Gal tikrai nepilnavertė, jeigu blogai padaryta. Facebook.com aplanko daugiau nei 30 proc. iš mobiliųjų įrenginių ir tai yra pilnavertė versija. Viskas priklauso nuo to, kaip mylimas vartotojas. Lietuvoje jų nėra daug. Todėl skaičiuojant ekonomiškai investicijos į mobilųjį turinį neapsimokės. Tačiau toks skaičiavimas remiasi klaidinga prielaida, kad vartotojai naršantys mobilų internetą yra tokie patys, kurie naršo staliniame internete. Jeigu pažiūrėsime, koks yra mobilaus interneto vartotojas tai pamatysime, kad toks retai žiūri TV ir neskaito spaudos. Tokie yra jauni vyrai (ir moterys, nors pirmųjų kol kas daugiau, ačiū V už komentarą), gyvenantys didmiesčiuose, gaunantys vidutines ir didesnes pajamas. Kas susidūręs su reklama, žino, kad ši grupė sunkiai pasiekiama tradiciniais reklamos kanalais. Tai demografinis apibūdinimas, kuris šiais laikais iš tiesų vis labiau praranda prasmę. Mobiliojo interneto vartotojai dažnai yra nuomonės lyderiai, kurie yra aktyvūs, daug kuo domisi, smalsūs, o savo patirtimi pasidalina su draugais ir pažįstamais. Tad jeigu jūsų QR kodą nuskaitė toks žmogus ir rado jame “suzipintą” stalinę interneto svetainės versiją, kokia tikimybė, kad jis joje apsilankys dar kartą? Kokia tikimybė, kad jis ją rekomenduos draugams? Ką pagalvos apie prekės ženklą? Čia ne koks Digital Marketing, o Brand Building dalykas. Kiekvienas jūsų veiksmas turi atoveiksmį.

3 Comments

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s