Kelionė po Čekiją automobiliu. Penkta, šešta ir septinta dienos

Po neramios nakties Česka Brana kempinge išaušo saulėtas rytas. Kėlėmės anksti, tvarkėmės, džiovinome nuo lietaus šlapią palapinę, virėm kavą ant primuso. Šios dienos tikslas – Praha, iki jos apie 130 km. Pagal žemėlapį turėtume važiuoti didesniais keliais, tad laikas kelyje nevargins. Gerą kelio gabalą važiavome šalia Elbės arba čekiškai Labės upės. Pirmą kartą teko važiuoti Čekijos greitkeliu, tad laikas kelyje gan gretai prabėgo.

Privažiavome Prahą. Kadangi iš anksto numatėme nakvynės vietą Drusus kempinge, kuris yra kitoje miesto pusėje nei atvažiavome, tad teko pervažiuoti visą Prahą. Mieste vyko gatvių remontas, tad mūsų Nokia OVI maps navigacija nuolatos perskaičiuodavo maršrutą, kas žinoma nepadėjo susigaudyti svetiname mieste, tačiau šiaip ne taip susigaudėme ir šiek tiek po pietų pasiekėme Drusus kempingą.

Prahoje buvome numatę kelias galimas nakvynės vietas, tačiau į akis labiausiai krito būtent Drusus dėl nedidelio užimamo ploto ir patogios vietos susisiekimui su miestu. Prahoje veikia taip vadinama Park&Ride (PR) sistema, kai atvykus į Prahą automobilis paliekamas miesto pakraštyje esančiose stovėjimo aikštelėse, o į patį miestą vykstama metro. Tai tikrai yra labai patogu, nes centre palikti mašiną būtų brangu ir sudėtinga. Kadangi kempingas buvo visai šalia metro stoties su PR sistema, tad tai ir buvo vienas svarbus pasirinkimo veiksnys.

Miestą iš kempingo pasiekdavome taip: šalia kempingo yra autobusų stotelė, autobusu reikėdavo pasiekti Luka metro stotelę (geltonoji linija) ir iš čia pasiekiamas Prahos centras. Nuo kempingo iki centro užtrukdavome apie 30 min.

Kempingas labai modernus, geriausias per visas nakvynės dienas Čekijoje. Personalas labai mandagus ir geranoriškas. Yra apsaugos darbuotojas, kuris tikrai rūpinasi visų saugumu, svarbiausia prižiūri ar niekas labai netriukšmauja ir netrukdo kitų poilsio. Nežinau, kaip kituose kempinguose, tačiau šis kempingas esantis Prahos pakraštyje labai patiko, jį rekomenduojame norintiems nebrangiai ir patogiai pernakvoti būnant Prahoje. Viena naktis kainavo 320 kronų, t.y. apie 45 litus, kas už tokią malonią vietą tikrai nėra daug.

Ką veikti Prahoje? Manau kiekvienas ras veiklos pagal pomėgius. Kadangi mūsų kelionės laikas ėjo į pabaigą, tad pirmąją dieną skyrėme trumpam bendram susipažinimui su miestu. Perėjome per Karlo tiltą, šiek tiek pasivaikščiojome senamiestyje. Kadangi jau rašau iš atminties, tikslių vietų, kur buvome nepasakysiu. Turizmo informacijos centruose nesunkiai rasite visą reikiamą informaciją apie lankytinas vietas. Verta paskanauti čekiškų kniedlikų. Antrą dieną išsirinkome turą po Prahą už arbatpinigius, t.y. gidas ar gidė jus vedžioja po Prahą, pasakoja įvairias istorijas, o turo pabaigoje paliekate gidui tiek pinigų, kiek jums atrodo verta. Turas truko apie tris valandas, susirinko žmonės iš viso pasaulio: nuo Pietų Afrikos Respublikos iki pagyvenusių JAV hipių.

Prahoje nusipirkau čekiškų foto chemikalų ir juostelių, tikėjausi, kad kaina bus mažesnė nei Lietuvoje, tačiau buvo visai atvirkščiai, juostelės buvo porą litų brangesnės, nei galima gauti Lietuvoje.

Septintą kelionės dieną prieš paliekant Čekiją aplankėme Hrad Karlštejn, didinga pilis, verta aplankyti. Ir jau šiek tiek po pietų leidomės į kelią namo. Grįždami kelionėje užtrukome apie 20 val. nes teko važiuoti naktį, o tai vargina kur kas labiau nei važiavimas dieną. Porą kartų stojome trumpiems sustojimams, gerdavome kavos ir apie trečią ketvirtą nakties sustojome degalinėje šiek tiek rimčiau pamiegoti. Pamiegojus valandėlę važiuoti buvo kur kas lengviau. Lietuvą pasiekėme jau išaušus.

Reziumė: aplankyti Čekiją jei tik yra galimybė verta ne autobusu, o su savo transportu, gausis pigiau, aplankysite daugiau. Jeigu turite, kokių nors klausimų apie kelionę, mielai atsakysiu komentaruose.

Kitos kelionės dienos aprašytos čia: