Kelionė po Čekiją automobiliu. Ketvirta diena

Naktis žmonių pilname Sedmihorky kempinge buvo labai rami, pailsėjome gerai, išaušo gražus rytas. Prieš keletą savaičių Čekijoje ir kitose vidurio Europos šalyse siautė lietūs, ištisi miestai ir rajonai buvo apsemti patvinusių upių, tačiau dabar apie tai net nepagalvotum. Šios dienos planas aplankyti senovinę pilį Hrad Trosky, o gal tik jos griuvėsius ir didžiausią Europoje smiltainio uolą Pravčická Brána, kuri yra taip vadinamojo Čekiškojoje Šveicarijoje. Pilis buvo visai šalia kempingo, tad papusryčiavę ir atsiskaitę su kempingo administracija patraukėme link jos.

Pilis labai įdomi, jos bokštai tarytum susilieja ir išauga iš uolos, mat ji pastatyta ant vulkaninės kilmės kalno. Senovėje joje karaliavo kažkoks valdovas, tačiau vietiniai plėšikai užgrobė pilį ir iš jos valdė kraštą, ilgą laiką niekas negalėjo suvaldyti plėšikavimų, nes pilis buvo gerai įtvirtinta. Šioje vietoje ilgai neužsibuvome, nes dar laukė apsipirkimas ir 100 km kelionė iki didžiausios Europoje smiltainio uolos. Lietuvos keliais tai kelionė nėra didelė ar ilga, tačiau Šiaurės Čekijos keliai kalnuoti, vingiuoti, tad kelionė pailgėja bent dvigubai. Apsipirkome šalia Sedmihorky kempingo esančio miestelio Turnov parduotuvėje ir patraukėme į kelią.

Pravčicka Brana yra Vokietijos ir Čekijos pasienyje, tad artėjant prie uolos matėme vis daugiau mašinų su vokiškais numeriais, netgi architektūra miestelių buvo vokiška. Miestelį Hrensko pasiekėme gerokai po pietų, jame vyko kelio remontas, visas miestelis buvo nuniokotas potvynio. Per miestelio centrą eina kalnų upė, prieš porą savaičių buvo didelis potvynis, kuris paralyžavo viešbučių, kavinių ir kitų įstaigų darbą, nes viskas buvo nuniokota srovės. Nežinojome kur tiksliai ta uola yra, nes GPS mums tikslios vietos nerodė, pasikliovėme ženklais, tad teko paklaidžioti, kol supratome, kad automobilį teks palikti miestelyje, nes visur kitur yra draudžiama. Tad norėdami aplankyti Pravčicka Brana mašiną palikite Hrensko miestelyje šalia kokios nors parduotuvės, reikės susimokėti už tam tikrą valandų skaičių. Labai nustebome, kai priėjo sunkiai angliškai kalbantis azijietiškos išvaizdos vaikinukas ir išrašė stovėjimo kvitą: 3 val. stovėjimo berods 80 Čekijos kronų, t.y. apie 11 litų, atsiskaityti reikės, kai grįšime. Centrinėje miestelio gatvė buvo pilna azijiečių, prekiaujančių megztiniais, įvairiais drabužiais, suvenyrais ir kitais turgaus dalykais, tačiau prekiauja vien tik azijiečiai. Buvo labai keista. Visi kalbėjo vokiškai, bent jau, kad kalbėtų čekiškai negirdėjome.

Nuo miestelio iki uolos apie valanda kelio pėsčiomis. Pradžioje sunkiai sekėsi išsiaiškinti, kiek laiko reikės eiti iki uolos, mat čekai gerai kalba tik vokiškai. Tai pradžioje buvome išsigandę, kai vienas senolis pasakė, kad iki uolos bus 3 val. kelio. Tačiau sutikę vokiečių šeimą buvome nuraminti: iki uolos nedaugiau kaip valanda ėjimo. Pradžioje reikia eiti keliu, ir tik paskui pasukama į pėsčiųjų taką, kuriuo ir prieinama garsioji smiltainio uola. Giria, kuria eina takas labai graži, joje pilna senų medžių, kurių kamieno skersmuo iš tiesų stulbinantis, aplink pilną didelių akmenų, šimtai puntukų, mūsų Puntukas tik mažiukas akmenėlis palyginus su tais akmenimis. Takas kyla vis aukštyn ir aukštyn. Nustembame, kai prasideda smėlis, toks, koks pas mus yra prie Baltijos jūros: smulkus, baltas. Tik paskui suprantame, kad toje vietoje kažkada buvo vandenynas ar jūra, o garsioji Pravčicka Brana smiltainio uola susiformavo, kai besitraukiantis vanduo išgraužė įvairių formų uolas. Nuostabu, kai supranti, kad kur dabar stūkso šimtametės girios, kadaise buvo vandenynas… Apie valandą pabūname prie uolos, yra padarytas takas, kuriuo uolas galima apžiūrėti iš visų pusių. Į miestelį grįžtame lygiai po 3 valandų. Susimokame už automobilio stovėjimą azijietiškos išvaizdos vaikinui ir patraukiame į nakvynės vietą Česka Brana. Nuo Hrensko miestelio kempingas visai netoli.

Pasakysiu iš karto – niekada čia nevažiuokite. Dar būnant Bučnice kempinge lietuvaičiai rekomendavo kažkokį kempingą šiose vietose, tačiau atvykus kažkaip neapsižiūrėjome geriau. Jie išgyrė kempingą Aljaška (matosi žemėlapyje šalia Stara Oleška), tačiau mes jo neradome, tiksliau neiškojome, nes Česka Brana kempingas pasirodė tylus ir ramus, tik vėliau paaiškėjo, kad tai apgaulingas įspūdis.
Kempingo šeimininkai nekalba angliškai, vienas jaunuolis padėjo susikalbėti, matyt šeimininkės anūkas. Atvykus į kempingą pirmas vaizdas gan teigiamas: žmonių nedaug, kempingas ramus. Tad pavakarieniavome, nusiprausėme ir ėjome miegoti. Tačiau naktis nebuvo rami. Pradėjo stipriai graudėti perkūnija. Griaustinis buvo visai šalia. Nustojus griausmui prasidėjo smagumai: girti vokiečiai pradėjo muštis, šeimyninis barnis, girdėjome ir kitų kalbų barnių. Žodžiu buvo kažkokia peštynių, barimosi naktis. Tai suprantama ne dėl oro sąlygų nerekomenduoju šio kempingo, o dėl to, kad jis šalia psichinėmis ligomis sergančių žmonių pensiono, tai pastebėjome tik ryte, kai po nakties sklido riksmai ir kitokie garsai iš už tvoros esančio pastato. Nepaminėjau, kad tą naktį buvo pilnatis… Už nakvynę kempinge susimokėjome 260 kronų, t.y. apie 36 litus.
Rytojaus planai – Praha.

Kitos kelionės dienos aprašytos čia:

1. Pirma kelionės diena
  2. Antra kelionės diena
  3. Trečia kelionės diena
  4. Ketvirta kelionės diena
  5. Penkta kelionės diena

2 Comments

1. Laba diena,
    Ar žadate aprašyti tolimesnę kelionę Čekijoje, nes ankstesni aprašymai apie jūsų kelionę gana įdomūs. Gana retai kas nors dėmesį skiria nakvynei, nes miegant palapinėse tai labai svarbu kelionės planavime

2. Taip, tolimesnės kelionė dienos bus tikrai aprašytos. Vis nerandu laiko prisėsti ir aprašyti😉