Kelionė po Čekiją automobiliu. Antra diena

Ryte pažadino pro šalį važiuojantis traukinys, mat kempingas buvo visai šalia kelio, kuriuo važinėdavo vietinis vieno vagono traukinukas. Atrodo mašinistas netgi specialiai papypsėdavo, kad pažadinti miegančius palapinėse. Aušo graži ir saulėta diena. Reikėjo keltis, tvarkytis ir pasiekti dienos tikslą Adršpašské Skály kalnų rezervatą, kuris nuo kempingo nutolęs apie 50 km. Palapinė po nakties buvo visa šlapia, nors naktį ir nelijo, tiesiog visa slėnyje esanti drėgmė kondensavosi ant palapinės sienų. Palikome palapinę saulės atokaitoje, o patys pamainomis ėjome į dušą, darėme valgyti.
Trumpai apie dušus Čekijos kempinguose. Sistema visu tokia pati – įmeti žetoną arba 10, 20 kronų ir gali mėgautis nuo 3 iki 5 minučių dušu. Juokavome, kad jeigu nori išmokti greitai praustis reikia pagyventi kempingų sąlygomis. Iš tiesų per tiek laiko galima nesunkiai atlikti visas reikalingas higienos procedūras.
Kempinge yra bendra virtuvė, tačiau nesinaudojome ja, nes turėjome savo šiokią tokią kelioninę virtuvę: vandenį užsivirindavome primusu, turėjome puodą. Tad pusryčius, vakarienę darydavomės patys, beveik turistiškai.
Bučnice kempingas tikrai patiko, tad galime rekomenduoti ir kitiems. Iš viso viena nakvynė kainavo 260 kronų, t.y. 36 litai, į kuriuos įeina mokestis už mašiną, palapinę ir du suaugusiuosius. Taigi kaina tikrai nedidelė, dar reikėtų įskaičiuoti po porą litų už dušą nuo žmogaus.
Šios dienos tikslas pasiekti Adršpašské Skály kalnų rezervatą. Tai smiltainio uolų parkas Šiaurės Bohemijoje, senovėje žmonės uolas naudojo kaip prieglobstį nuo karų ir kitų nelaimių. Ilgą laiką apie parką nebuvo žinoma, nes viską dengė miškas. Tačiau gaisras sunaikinęs medžius atidengė šimtmečiais slėptą gamtos labirintą.

Parkas tikras alpinistų rojus. Šiame parke galima užtrukti visą dieną. Yra kelios pėsčiųjų trasos. Viena trasa yra apie 3 val. Einant ja aplankomi visi pagrindiniai rezervato objektai. Norintiems daugiau pasivaikščioti galima pasivaikščiojimą pratęsti geltonąja trasa, kuri susijungia su kitu panašiu parku, tačiau kelionė pirmyn atgal tikrai bus ilga. Mes tokių planų neturėjome, tad papietavę atsisėdome pasidaryti kavos. Kadangi dar turėjome šiek tiek laiko, sugalvojome aplankyti kitoje kelio pusėje nuo rezervato esančią Kryžiaus viršūnę Křížový vrch.

Nežinojome kas ten mūsų laukia, bet smalsumo vedami ėjome pasivaikščioti. Buvo verta, nes po pusvalandžio ėjimo atsidūrėme sename take, kuriame kas keli metrai įrengta Kryžiaus kelias, senovėje žmonės čia eidavo melstis. Nors mūsų tikslas tikrai ne toks, vedami smalsumo kilome toliau. Pasiekus viršūnę atsivėrė nuostabūs apylinkių vaizdai. Praktiškai geriau nei pats Adršpašské Skály parkas.

Diena ėjo vakarop, tad nusprendėm važiuoti į nakvynės vietą. Tai kempingas Černy Dul.

Iš tiesų gerokai klaidžiojome, kol radome šią nakvynės vietą, tik po šnekų su vietiniais šiaip ne taip radome teisingą kelią. Trečios dienos tikslas aukščiausia Čekijos viršūnė – Sniežka. Tad norėjome kuo arčiau privažiuoti, kad kitą dieną nereikėtų daug važiuoti, tačiau visgi pasirodė, kad be reikalo palikome Bučnice kempingą. Pirmiausia dėl to, kad po detalesnio apskaičiavimo nesutaupėme nei atstumo, nei laiko, o antra Černy Dul kempingas neatrodė jaukus ir malonus, žmonių buvo nedaug, o ir sumokėjome brangiausiai per visą kelionę. Gali atrodyti, kad jei kempinge ne daug žmonių, tada viskas gerai, tačiau mūsų kelionės patirtis patvirtino tokią taisyklę: kuo kempinge daugiau žmonių, tuo kempingas geresnis (saugumo, higienos prasme ir t.t.). Nakvynė Černy Dul kempinge mums kainavo 340 kronų, t.y. 48 litus. Kaina nedidelė, tačiau pats kempingas nebuvo jaukus. Šio kempingo nerekomenduojame, geriau jau pasilikti Bučnice kempinge, juolab, kad atstumas tarp šių kempingų nėra didelis.

This slideshow requires JavaScript.

Kitos kelionės dienos aprašytos čia:

1. Pirma kelionės diena
  2. Antra kelionės diena
  3. Trečia kelionės diena
  4. Ketvirta kelionės diena
  5. Penkta kelionės diena

6 Comments

1. Sveiki,
    Pasinaudojau autoriaus rekomenduotu Bučnice kempingu, kuriame nakvojome 2 naktis. Tikrai neblogas kempingas. Šiek tiek truko vakare tylumos, išgąsdino čekų linksma kompanija. Rytais vyrukai važiuodavo su dviračiais grybauti, moterys nuo pietų pradėdavo tuos grybus virti, konservuoti. Vakare kurdavo prie namukų laužą, gerdavo alutį. Tačiau viskas su protu ir 9val. vakare jie išsiskirstydavo ilsėtis.
    Aprašyme įsivėlė apmaudi klaida. Atstumas iki Adršpašské Skály kalnų rezervato yra apie 5km, o ne 50km.

2. 2 -3 zvaigzduciu viesbuciai Cekijoje su pusryciai paieskojus kainuoja 100 -140 Lt dviems, kempingas 40-50+ laikas maisto ruosimui, dusas papildomai kainuoja, laikas kol tuos kempingus randi., tam tikru patogumu nebuvimas. Klausimas ar verta ?

3. Kempinguose mums tiesiog patinka. Jei skaičiuotume, matyt ir ekonominės naudos rasime. Kempinguose yra visi reikiami patogumai, bet įtikint nesiekiu, nes kiekvienas renkasi tokį keliavimo būdą, kuris yra priimtiniausias, tiek pagal kišenę, tiek pagal pomėgius ir t.t.