Elbrus 2010 / Liepos 14 d., dvyliktoji kelionės diena / kelionės dienoraštis

Naktis buvo audringa. Snigo, pustė, vėjas nedavė užmigti. Sulūžęs palapinės rėmo skersinis vis užkrisdavo į palapinės vidų, tad reikėdavo pataisyti, kad jis bent kiek suteiktų formą palapinės kampui. Žodžiu, naktis buvo tikrai sunki, tačiau rytas nuostabus. Pažadino saulės spinduliai. Išėjęs iš palapinės pamačiau sniego nuklotą stovyklą. Buvo labai gražu. Nors buvome tokiame aukštyje, kur sniegas būna ištisus metus, tačiau palapines statėm ant uolų, kur sniegas nutirpsta, tad rytinis vaizdelis buvo tikrai netikėtas, nes aplinkui buvo balta, o spalvotos palapinės, mūsų apranga tokiam baltam peizažui suteikė įdomių kontrastų.
Šios dienos tikslas – nusileisti žemyn pas apačioje likusius kelionės draugus. Tyrnyauz miestelio ligoninė buvo už 40 km, nuo Elbrus papėdės, tad mes turėjome pirmiausiai saugiai nusileisti į apačią, o paskui vietiniu transportu nuvažiuoti iki ligoninės, kur jau toliau spręsime kaip darome. Juk reikia pargabenti nelaimės ištiktą draugą į Lietuvą.
Papusryčiavę ėmėme tvarkytis, dėtis savo mantą, pakuoti kuprines, palapines, įrangą. Netikėtai pasirodė, kad mes turime daugiau nei mums reikia maisto, tad dalį palikome Prijut 11. Nenuostabu, juk turėjome dviem burnomis mažiau, nei buvo planuota. Stovykloje tvyrojo ruošimosi ir tvarkymosi atmosfera. Pamažu visi daiktai, palapinės buvo sukrauti į kuprines, liko tik šiukšlių krūva, kurią sudeginome lietlempės pagalba. Tad vietą palikome tokią, kokią radome. Į apačią reikėjo nunešti ir dvi mūsų komandos draugų kuprines, tad dalinomės papildomą svorį poromis.
Ėjimas žemyn yra greitesnis nei į viršų, tačiau galbūt net
pavojingesnis, nes atsipalaidavus didėja paslydimo pavojus. Tačiau palaikėme gan aukštą tempą, nors ir nešėme papildomas kuprines. Nešti nebuvo labai patogu, tad bandėme įvairius variantus, pradžioje nešėme už kuprinės diržų, vėliau pavargus tempėme kurpinę, per sniegą gerai slydo. Pro šalį ėję alpinistai negailėjo patarimų, kaip pasielgti geriau: pasiūlymas užsidėti tempiamą kuprinę ant savo kurpinės viršaus neatrodė patraukliai, tada bendras svoris siektų virš 40 kg, o tai jau gerokai per daug. Įmanoma, tačiau galbūt tada kai nėra kito
pasirinkimo. Pasiekę bačkas, šiek tiek atsipūtėme, aikštelėje prie bačkų daug žmonių, visi linksmi, ilsisi arba ruošiasi kopimui į viršūnę. Netrukus susiradome keltuvus ir jais leidomės žemyn. Teko susimokėti, nes neturėjome pakilimo bilieto, kuris užtikrina nemokamą grįžimą žemyn. Leidžiantis visų veiduose buvo šypsenos, prasidėjo žalumos zona, po beveik dviejų savaičių sniege, žaluma teikė tikrą malonumą. Jautėsi vasariška šiluma, o nusileidus į Terskol’ą pasidarė karštą, tad visi puolėme persirenginėti į labiau vasarai tinkamus drabužius.
Susiradome vietinį vairuotoją, kuris už 800 rublių nuvežė į Tyrnyauz miestelį. Trumpam sustojome prie mineralinio vandens šaltinio Narzan, kurio skonis yra šiek tiek sūrus, o kvapas primena sieros.
Bevažiuojant pradėjo lyti, tad oras greitai pasimainė, kaip paprastai būna kalnų regionuose: ryte gražu, saulėta, po pietų oras pasimaino ir apsiniaukia, padidėja lietaus tikimybė. Taip buvo ir šį kartą. Išsilaipinome lietui lyjant ir pasidėjome kuprines ligoninės sargo būdelėje. Ilgai netrukus paaiškėjo, kad galime įsikurti ligoninės kieme. Nustojus lietui pasistatėme palapines, įsikūrėme. Ligoninė buvo visai šalia į viršų šaunančių uolų, tad buvo labai gražu, nors pats miestelis – vertas atskiro pasakojimo – labai apleistas ir niūrus. Mūsų galvose mintys apie saugią draugo kelionę namo, ar pasveiks iki išvykstant. Tyrnyauz būsime tris dienas.

Nuotraukoje rytinis vaizdelis iš sniegu padengtos stovyklos.