Elbrus 2010 / Liepos 9 d., septintoji kelionės diena / kelionės dienoraštis

Tai diena, kurios pakartoti kada nors gyvenime nenorėčiau. Kas nutiko šią diena, žinojome tik mes, kalne esantys. Visose parašytose žinutėse neužsiminėme apie nutikusį įvykį. Bet apie viską iš pradžių. Šiandien turėjome palikti pirmąją bazinę stovyklą ir pakilti aukščiau iki 4400 – 4500 m aukščio, priklausomai nuo galimybių įkurti stovyklą. Vakar dieną užnešusieji maistą, sakė, kad vietų palapinėms yra, tad tikslas buvo pasiekti aukštį, kur užneštas maistas. Susidėjome mantą, užsidėjome kates ir pradėjome kopimą. Oras buvo geras, diena saulėta, tad kopti buvo gera. Manau, kad po kokių poros valandų kopimo pasiekėme reikiamą aukštį ir pradėjome ieškoti patogesnės vietos palapinėms. Kai staiga, netikėtai atėjo žinia, kad vienas iš komandos narių paslydo ir pargriuvo. Pradžioje visi galvojome, kad nieko baisaus nenutiko, bet paskui viskas pasirodė kur kas rimčiau. Pradėjome ieškoti daktaro aplinkinėse palapinėse. Idealu, kai kiekvienoje komandoje yra daktaras, bet mes jo neturėjome. Gerai, kad ilgai netrukus radome daktarą, mergina buvo chirurgė, trumpai apžiūrėjusi lūžių nerado, tačiau verdiktas buvo vienas: kuo greičiau žemyn, nes užčiuopti pulsą buvo beveik neįmanoma. Visų detalių nepasakosiu. Nelaimingas atsitikimas buvo neeilinis, privertęs penkis mūsų komandos narius leistis žemyn į artimiausią ligoninę. Sužeistasis ir keturi lydintys asmenys labai sudėtingai, bet nusileido nuo 4,5 km iki aukščio, kuriame jau buvo galima suteikti pirmąją pagalbą. Likusieji penki, tame tarpe ir aš, likome kalne ir su nerimu laukėme bet kokių žinių iš apačios.
Pirmasis darbas, kurį turėjome padaryti tai išvalyti nuo akmenų ir ledo vietas palapinėms. Kadangi kilimėliai iškeliavo į apačią (reikėjo transportuoti sužeistąjį), tai miegojimui vietą darėmės iš to, kas liko. Bazėje buvo daug nežinomybės. Vakarop gavome žinutę, kad buvo atlikta operacija, plyšo kepenys, būklė sunki, tačiau stabilizavosi. Labai pergyvenome.

Nuotraukoje kopiame į antrąją stovyklą. Tolumoje rytinė Elbrus viršūnė, komandos draugai ir žygio vadovas su kuprine, siūta iš parašiutinės medžiagos.

3 Comments

1. Tikrai liūdnas įvykis. Paskutinėmis žiniomis žmogus dar sveiksta, didžiulis ligoninių ir operacijų maratonas. Reikia laiko. Beje, jis nenukrito, bet paslydo ant birių akmenų. Niekas nematė, kaip tai įvyko.