Elbrus 2010 / Liepos 6 d., ketvirtoji kelionės diena / kelionės dienoraštis

Naktis buvo nerami. Griaudė, žaibavo, lijo. Nepaisant to, kad varvėjo pro Staryj Krugozor kalnų keltuvų stoties stogą, mes turėjome užuovėją ir tai svarbiausia. Kėlėmės anksti, kad dar iki darbo valandų spėtume pasidaryti pusryčius ir iškeliauti į kitą stotį. Tačiau netikėtai pasirodė budintis darbuotojas ir liepė susirinkti daiktus, bei kilti aukščiau, į Mir stotį. Taigi nevalgę, vos atsikėlę turėjome greitai susitvarkyti ir, galima sakyti, nešdintis. Gal kiek perdedu, nes nebuvome nelaukti svečiai, budinčio darbuotojo tonas buvo geranoriškas. Susikrovėme ir pakelėju pakilome iki Mir stoties, esančios beveik 3500 m aukštyje. Algis šią dieną mus stebėjo ir klausinėjo, kaip mes jaučiamės, nes tokiame aukštyje jau gali pasireikšti kalnų ligos sindromai.
Mir stotis mus pasitiko vėjuotu oru. Ieškojome vietos, kur galėtume prisiglausti, tačiau veltui: langai išdaužyti, durų nėra, visas stoties pastatas ištisas skersvėjis. Ieškojome toliau. Pasirodo statoma nauja stotis ir nauja pakėlėjų linija, tad prisiglaudėme gelbėtojų – darbininkų namelyje, kuris buvo visiška senosios Mir stoties priešingybė. Namelyje nesunkiai tilpo 10 žmonių. Darbuotojų dar nebuvo, tad jautėmės gan keistai užėmę kažkieno teritoriją. Įsikūrėme namelyje, tačiau netrukus pamatėme žmones. Iš jų veidų buvo aišku, kad neprašyti svečiai jiems rytinės nuotaikos nepakėlė. Pasisveikinome. Paaiškinome, kad esame kalnų turistai, aukščiau kilti negalime, tad ateinančią naktį turime praleisti stotyje ir namukas mums visai tinka. Suprantama buvome išprašyti iš namuko, nes tai jų darbo vieta ir pan. Sutarėme, kad į namuką grįšime pasibaigus jų darbo dienai, tad visą dieną prabuvome šalia namuko. Suneštas kuprines išsinešėm į lauką.
Nepaminėjau svarbiausio dienos dalyko. Nuo stoties Mir atsivėrė pirmasis vaizdas į dvigalvę Elbrus viršūnę. Pradžioje ji buvo debesyse, tačiau įsidienojus pamatėme viršūnes visame gražume. Buvo nuostabus vaizdas. Visi laukė, kada prasidės tikrasis žygiavimas su kuprinėmis, miegojimas palapinėse. Juk iki šiol palapinių nestatėme, o miegodavome po stogu. Tad ateinanti diena visų buvo ypač laukiama.
Kadangi teritorija buvo gan ribota, tai šią dieną didelių veiklų ir nebuvo nuveikta. Ruošėme pusryčius, vėliau pietus, vakarienę. Mokinomės įvairių mazgų rišimo ir svarbiausia kaip susirišti viršutinius ir apatinius apraišus, jų mums reikės, kai darysime traversą į šiaurinius Elbrus šlaitus (dabar į Elbrusą kilsime iš pietinės pusės, klasikiniu maršrutu). Prie mazgų rišimo prisijungė ir vietiniai darbuotojai, kurie dirbo prie naujosios Mir stoties.
Po ilgo sėdėjimo vienoje vietoje, pasidarė nuobodu, tad nusprendėme pakilti iki taip vadinamų bačkų, esančių 3800 m, tai tam tikri namukai, kuriuose galima gyventi. Kadangi visi jautėsi gerai, Algis leido eiti į aklimatizacinį žygelį. Pamažu, nepersistengiant, kilome į viršų. Prieš akis atsivėrė nuostabūs vaizdai. Buvo malonu pagaliau patirti kopimo džiaugsmą.
Grupė jaunesnių dalyvių pakilo iki tam tikro aukščio ir atsisėdo laukti, labiau patyrusių kalnuose, kurie nuėjo nesustodami aukštyn. Laukėme. Paskui nusprendėme, kad patyrę yra patyrę ir grįš patys.
Leisdamiesi žemyn neapsiejome be nedidelio incidento. Tolumoje pamatėme žmogų mojuojantį rankomis. Šiaip ne taip išgirdome balsą, liepianti eiti šalin. Nesupratome kodėl. Žmogus pradėjo artėti link mūsų. Buvo panašus į auksinį Rusijos jaunuolį, bebaimį, pasikėlųsi. Paklausiau, kas yra? Atsakė, kad čia trasa skirta pakilti su snowboardais, ją ką tik išlygino traktorius, ir mes neva viską sugadinome. Nedaug betrūko iki susistumdymo. Taigi po tokio įvykio nedidelę atkarpą leidomės uolomis.
Nusileidus pajutau galvos skausmą, nors ir nedidelį, tačiau čia reiškėsi kalnai. Nusileidus iš aukščio žemiau, skausmas turėtų praeiti, reikia tik laiko.
Po vakarienės visi sugulėme gelbėtojų namuke ir vėl išmiegojome po stogu. Šį kartą naktis buvo rami, žvaigždėta.

Nuotraukoje: aklimatizacinis žygelis iki bačkų, tolumoje matosi abi Elbrus viršūnės.