“Vilnius 2006” skelbia ralio vasaros pradžią

Vienos seniausių lenktynių

vilnius2006.jpgTapo gražia tradicija automobilių ralio vasaros sezoną pradėti tradiciniais ,,Vilniaus” raliais. Šeštadienį, gegužės 20-ąją, pajėgiausius šalies bei užsienio automobilių ralio meistrus pasitikti vasarą vėl kviečia ralis ,,Vilnius’2006” sostinės mero taurei laimėti, kurio trasa drieksis Ukmergės, Širvintų, Molėtų ir Vilniaus rajonų keliais.

Irgi pagal nusistovėjusią tradiciją ralį ,,Vilnius’2006”, padedama generalinio rėmėjo – bendrovės “Hansa Lizingas” ir kitų, rengia seniausia šalies automobilių sporto entuziastų visuomeninė organizacija – Lietuvos automobilių klubas, šiais metais pažymintis garbingą savo veiklos 80-čio jubiliejų.

Raliai ,,Vilnius” – vienos seniausių šalyje automobilių lenktynių, su mažomis pertraukomis rengiamos nuo pat 1961 metų. Juose savo meistriškumu žiūrovus žavėjo bene visi garsiausi įvairių kartų šalies ralio meistrai.

Būtent šios lenktynės tampa savotiška sportinės technikos bei pačių sportininkų puoselėjamų vilčių prasidedančiam sezonui apžiūra, įgaunanti vis didėjantį populiarumą. Pernykštis ralis irgi pasižymėjo ne tik masiškumu, bet ir sunkiai įspėjama intriga, kausčiusia gausiai ralį stebėjusių žiūrovų dėmesį iki pat paskutiniojo greičio ruožo paskutiniųjų metrų. Jaudintis iš tiesų būta dėl ko, nes nugalėtojų Roko ir Ingos Lipeikių bei antrųjų prizininkų Evaldo Čirbos ir Audriaus Pivoro ekipažus finiše skyrė tik labai trapi vos 6,51sek. persvara.

Iš tiesų tokios intrigos pavydėtų ne tik šalies, bet ir pasaulio automobilių ralio čempionatai bei juos stebintys žiūrovai.

Po keturių mėnesių pertraukos

FIA registruotas ralis ,,Vilnius’2006” kartu yra ir šalies automobilių ralio atviro čempionato, kurį organizuoja LASF, antrojo etapo varžybos. Jos rengiamos praėjus beveik keturiems mėnesiams po pirmojo ir vienintelio žiemos ralio, sausio pabaigoje vykusio Visagino apylinkėse.

Todėl netenka abejoti, jog kompaktiškoje ralio ,,Vilnius’2006” trasoje, kurioje greičio ruožai sudaro 93,95 kilometro, virs ne mažiau atkakli, intriguojanti kova, patrauksianti dar didesnio šios sporto šakos gerbėjų būrio dėmesį.

Nauji vardai, nauja technika

Kiekvienos varžybos – tai ne tik nauji, galingesni automobiliai, bet ir nauji veidai automobilių sporte.

Pirmą kartą šalies ralių istorijoje prie starto linijos išsirikiuos net trys naujausi, moderniausi “Mitsubishi Lancer Evo IX” automobiliai. Vieną jų vairuos pernykštis šalies automobilių ralio vicečempionas Vytautas Švedas su šturmanu Žilvinu Sakalausku, antrą – naujas Deivido Jociaus ir Kastyčio Torrau tandemas, o trečią – svečiai iš Latvijos Maris Neikšans ir Maris Jekabsons.

Šie ekipažai rungsis N4 klasėje ir sudarys rimtą konkurenciją Benediktui Vanagui su Napoliu Vitoniu, važiuojantiems galinga “Subaru Impreza VRX STI”, Dominykui ir Valdui Butvilams (“Subaru Impreza Spec-C”), Artūrui Ežerskiui su Giedriumi Nomeika, Vaidui Barakauskui su Mariumi Samuoliu, Viliui Rožukui su Audriumi Šošu, Artūrui Strumskiui su Linu Skardžiuku ir kitiems.

N4 klasėje tikrai daug vienas kito vertų varžovų, todėl netenka abejoti, jog čia virs labai atkakli kova.

A8 klasėje rungtyniaujantis absoliutus praėjusių metų čempionas Rokas Lipeikis važiuoja su ankstesniu savo šturmanu Renatu Vaitkevičiumi, kuris pakeitė pernai pirmą kartą čempionės vardą iškovojusią Ingą Lipeikytę.

Į ralio trasas po ilgokos pertraukos vėl sugrįžta buvęs ilgametis R. Lipeikio šturmanas Bronius Samuolis. Tiesa, jau kitame ekipaže jis vėl privalės įsijausti į savo rolę kartu Martynu Gediminu. Šis naujai suburtas “Ekstremvitos” lenktynininkų duetas ralyje “Vilnius’2006” vairuos dar vieną “Subaru Imprezą”.

Rimtą konkurenciją visiems varžovams sudarys ir žiemos ralio nugalėtojai Saulius Girdauskas su Pauliumi Urbonu, šiame ralyje važiuosiantys “Mitsubishi Lancer Evo VII” automobiliu.

Žiūrovų pamėgtas ir karštai palaikomas Dovilas Čiutelė į trasas vėl išvairuos “Lada VFTS”. Tačiau šįsyk jam talkins 34 metų Marius Torrau. Tai dar vienas naujas veidas automobilių sporte, nors naujoku jį vadinti galima tik sąlyginai. Marius jau daug metų domisi raliu, jis pirmąsis šalyje įkūrė ralio fanų klubą. Patirties jis sėmėsi iš jaunesniojo, 26 metų brolio Kastyčio, kuriam pernai buvo suteiktas garbingas šalies sporto meistro vardas.

Tokiu būdu praeityje automobilių sporto mėgėjams gerai žinomas buvusios SSSR sporto meistras, Lietuvos čempionas, dabar šalies automobilių sporto federacijos viceprezidentas Evaldas Torrau į ralį atvedė ir abu savo sūnus.

Trasoje – ir visureigiai, ir motociklai

Šiose lenktynėse kartu su greičiausiais ralistais varžysis ir visureigių bei motociklų vairuotojai. Ralio trasą įveikti panoro šeši motociklininkai.

Keturi ekipažai ralio “Vilnius’2006” greičio ruožuose vairuos visureigius. “Mitsubishi Pajero” valdys Aurelijus Petraitis su Kęstučiu Binkausku, Vitoldas ir Augustė Miliai, ir tėvas su sūnumi Arūnai Lekavičiai. Antanas Juknevičius su Mariumi Žutautu vairuos “Toyota Land Cruiser”.

Ne ralio įskaitoje važiuos dar keturi ekipažai. Tad šeštadienį prie starto linijos šalia Vilniaus m. savivaldybės (Konstitucijos pr. 3) iš viso išsirikiuos 84 ekipažai.

Po iškilmingo varžybų atidarymo jau 10.00 val. iš šios aikštės į pirmąjį, Šešuolių, greičio ruožą išvažiuos pirmasis ralio dalyvių automobilis.

Žiūrovų patogumui

Šiemet, kaip ir pernai, visus ralio “Vilnius’2006” kelio knygoje esančius greičio ruožus, išskyrus pirmąjį, vieną ilgiausių (13,45 km.) ralio programoje esantį “Šešuolių” greičio ruožą, lenktynininkai įveiks po du kartus. Tokiu būdu varžybų organizatoriai norėjo skubotai nelakstant iš vienos vietos į kitą suteikti žiūrovams daugiau galimybių pamatyti pajėgiausiųjų automobilių ralio meistrų kovą.

Kai įvykusioje ralio spaudos konferencijoje teigė šių varžybų vadovas Gintautas Šlėderis, toks varžybų rengimo principas patrauklus žiūrovams ir parankus patiems sportininkams. Pirmieji, pasirinkę vieną ar kitą greičio ruožą, galės pasirinktajame stebėti po du sportininkų važiavimus.

Lenktynininkas, viename greičio ruože padaręs nors ir menką klaidelę, nebetenka galimybių ją ištaisyti. Tuo tarpu įveikdamas tą patį greičio ruožą po du kartus, ekipažas įsimins praktiškai ne tik kiekvieną posūkį, bet ir optimaliausias jų įveikimo trajektorijas.

Todėl neabejojama, jog greičiai sulig kiekvienu greičio ruožu vis didės.

Ralio “Vilnius’2006” kelio knygoje – devyni greičio ruožai, kurie visi driekiasi žvyro danga, bendras jų ilgis kaip jau minėta sudaro 93,95 kilometro, o lenktynininkams iš viso teks įveikti 326,65 kilometro ilgio distanciją.

Baigs kur ir pradėję

Ralio “Vilnius’2006” dalyviai šeštadienį, gegužės 20 d., 17.40 val. baigs kovas ten pat, iš kur jie buvo išlydėti ir į pirmąjį greičio ruožą – aikštėje prie Vilniaus savivaldybės (Konstitucijos pr. 3).

Čia nugalėtojams bus įteikta ir sostinės mero, šių varžybų organizacinio komiteto pirmininko Artūro Zuoko taurė – pagrindinis šių varžybų trofėjus.

Saugumas – pirmaeilis uždavinys

Lietuvos automobilių klubas, kartu su rėmėjais rengdamas ralį “Vilnius’2006”, itin daug dėmesio skyrė ir skiria žiūrovų bei pačių sportininkų saugumo problemoms. Ralio organizatoriai kartu su teisėjais ir tvarką trasoje užtikrinsiančiais asmenimis kelis kartus apvažiavo greičio ruožus, papildomai apžvelgė visas didesnį pavojų keliančias vietas, numatė jų papildomą apsaugą.

Rengiant šį ralį, prieš mėnesį jo organizacinis komitetas išsiuntinėjo laiškus rajonų savivaldybių, kurių teritorijomis drieksis ralio trasos, merams laiškus, prašydamas per vietinę spaudą informuoti žmones apie rengiamas varžybas, kad į jų trasas netikėtai nepatektų automobiliai ir traktoriai, važnyčiotojai bei kiti pašaliniai, kurių netikėtas atsiradimas trasoje gali baigtis didžiule nelaime.

Lietuvos automobilių klubas jau daugelį metų glaudžiai bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos Krašto apsaugos, Vidaus reikalų bei Sveikatos apsaugos ministerijomis, Gynybos štabu, Policijos bei Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentais, Lietuvos kelių policijos tarnyba ir yra nuoširdžiai dėkingas, nes jų žmonės profesionaliai ir stropiai talkina organizuojant ralį, uždarant eismą specialiuose ruožuose bei saugodami nuo pašalinių ralio trasas.

Ir šiame ralyje trasas saugos Krašto apsaugos savanoriai kartu su vidaus tarnybos 2-ojo pulko pareigūnais ir kelių policija, budės greitosios medicinos pagalbos ekipažai, gaisrininkai, LAS techninės pagalbos tarnyba ir kt.

Ralio ,,Vilnius’2006” ralio rengėjas – Lietuvos automobilių klubas – kartu su renginio rėmėjais kviečia šios sporto šakos aistruolius stebėti įdomios kovos, tačiau primygtinai prašo neprarasti savisaugos instinkto, besąlygiškai paklusti trasą saugančių tarnybų pareigūnų reikalavimams, kad visų mūsų bendros šventės neaptemdytų nelaimių kartėlis.

Fotokonkursas

Gražia tradicija tapo ralio metu organizuoti fotokonkursus žiūrovams.
Vilniaus ralis ne išimtis — ralio organizatoriai šį darbą patikėjo
šios srities žinovams — žurnalui „Tik Vyrams".

Žurnalas „Tik vyrams" šioje srityje ne naujokas. Žiemos ralyje
įsteigęs nominaciją be išankstinio pranešimo padarė staigmeną —
apdovanojo visus be išimties dalyvius. Šį kartą taip pat pažadėjo
nenuvilti dalyvių bei sugalvoti šį tą originalaus.

Konkurso nominacijos:
Nacionaliniai ralio žiūrėjimo ypatumai
Tavo žurnalo sportas

Konkurse gali dalyvauti visi, turintys fotoaparatą, fotografuojantį
telefoną ar net filmavimo kamerą su fotografavimo galimybe. Vieno
autoriaus nuotraukų kiekis nėra ribojamas.

Darbai iki birželio 1 dienos priimami adresu fotokonkursas@gmail.com,
laimėtojai bus paskelbti jau kitą dieną.

Siųsdami nuotraukas nepamirškite parašyti savo vardo, pavardės,
tikslaus gyvenamosios vietos adreso ir telefono.
Dalis nuotraukų bus išspausdintos žurnale „Tik Vyrams", o visos
nuotraukos bei naujienos apie konkursą bus www.takas.lt/vyrams
Dėmesio! Konkurse dalyvaus tik leistinose trasos vietose darytos nuotraukos.

Ralio spaudos centras – Viešųjų ryšių agentūra “Visus Bonus”
Tel/Fax: 230 – 57 –25
Mob. 8 (612) 93662

Šaltinis: http://www.spurtas.lt/vilnius-2006/

Advertisements

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s