Biotransportas: velomobiliai

liepos 18, 2007 § 20 Komentaras

Pradėjau domėtis velomobiliais. Pagal wikipedia:

Velomobilis yra dviejų ar daugiau ratų (dažniausiai trijų), pedalais varoma, žema ir ilga transporto priemonė. Vairuotojas velomobilyje sėdi atsilošęs ir pedalus mina ištiesęs į priekį kojas.

Toks transportas yra patogesnis, išvysto didesnį greitį, juo lengviau minti ilgus atstumus, mažesnis oro pasipriešinimas ir t.t. Privalumus galima vardinti ilgai, o pagrindinis trūkumas – didelė kaina. Štai Lietuvoje gaminamų velomobilių kainos, kurios nenusileidžia jų kainoms Vokietijoje.

 

Triratis velomobilis – kaina nuo 5000 Lt.

Triratis dvivietis velomobilis – kaina apie 10 000 Lt.

velomobilis18d

Aukštą jų kainą lemia nedidelės gamybos apimtys. Jeigu velomobilių būtų tiek pat, kiek ir dviračių, spėju, kad velomobilio kaina būtų ne ką didesnė, nei dabar kainuoja dviratis.

Kita vertus triračiai velomobiliai ne tokie patogūs laikymo atžvilgiu, užima daugiau vietos, nei dviejų ratų velomobilis, dar kitaip vadinamas gulimasis dviratis (angl. recumbent bicycle).

Štai kaip atrodo dviejų ratų velomobilis, kurio tikrai norėčiau.

Kaina taip pat graži: $ 2,170.00 arba yra galimybė pirkti tik rėmą, tuomet kaina $ 1,590.00.

Kai kainos tokios didelės, kyla minčių pasigaminti velomobilį pačiam. Aišku rėmo virinimo darbus patikėčiau profesionalams. Tokio velomobilio gamybai tiktų rusiško Aist’o rėmas. Be abejonės tokio savadarbio velomobilio kaina būtų kur kas mažesnė.

Va kokį velomobilį pasidarė Lietuvoje gyvenantis vokietis Frankas, kiek žinau, gamybos kaštai tikrai nėra dideli, juo labiau, kad jis tobulinamas dar ir dabar:

About these ads

§ 20 Responses to Biotransportas: velomobiliai

  • […] svajoja įsigyti velomobilį, bet nesižavi daugiatūkstantinėmis kainomis. Velomobilis teoriškai yra patogesnis, greitesnis […]

  • Vilniaus meras artimiausią dešimtmetį pasižada atkreipti dėmesį į biotransportą.

  • saulius sako:

    Kaip važinėjantis dviračiu kelis man reikšmingus velomobilio trūkumus: važiuodamas mūsų puikiais dviračių takais išsibarškinsi visus dantis (dviračiu – atsistoji ant pedalų per didesnius nelygumus), neužlipsi/nenulipsi nuo bordiūro, ir nenukirsi kelio gabalo per smagų duobėtą miškelį ar pievelę, pilną čiulbančių paukščių, čirškiančių žiogų ir ramybės. Būsi priverstas demonstratyviai smirdėti kartu su automobiliais kamščiuose.

  • Gintautas sako:

    Parduodu velotaksi velomobilius, kurie puikiai tinka reklaminems akcijoms bei zmoniu veziojimui.

  • Gintautas sako:

    Parduodu velotaksi velomobilius, kurie puikiai tinka reklaminems akcijoms bei zmoniu veziojimui.
    8-68401722

  • linas sako:

    nu nesuprantu kaip sujeis susisiekti. pirkciau as ta trirati velomobili bet nerandu kontaktu

  • Tadas sako:

    Šiauliuose buvau radęs vyrą kuris gamina velomobilius, tačiau kaina irgi buvo nemaža. Gaila ir pats nerandu kontaktų.

  • old cat sako:

    Tadai, baik tu su tais Aistais, uzmirsk juos – rusiska atgyvena – metalo daug, bet minkstas, vienas tiktai svoris lisnas. Jei gamintis misliji, tai bent is senu importiniu dviraciu, sakyciau, tai bent teisus remai bus.
    O siap – ar neziurejai bacchettabikes.com – tenai remas (visas kit’as: remas, vairas, dar kazkiek daliu) tik 500$, taip kad dar ne toks kosmosas. Bent jau man tai Bacchetta labai patinka – pagaliuks toks su ratais – labi lakoniska ir funkcionalu.
    O siap kiniecia jau nemazai daro, EU yra pirkt, ir netip brangus, tik ju daznai mazais ratukais, vienas skalbiu.lt dabar toks yra, zr transportas/dviarciai/velomobiliai.

  • Tadas sako:

    Nesidomėjau daugiau. Ačiū už informaciją. Įdomu ir naudinga :)

  • Tadas sako:

    Įdomu ar patogiau kai vairas yra kaip paprasto dviračio, kaip pas Bacchetta ar kai apačioje?

  • old cat sako:

    Hmm.. Geras klausimas! Ir pats susimasciau. :)
    Siap, i ji isamai atsakyt galetu tas, kas su abiejais tipais vaziaves, ir po nemazai, ne saip pabandymui. As pats irgi kol kas tik teoriskai domiuos, ir vien dvrAciais – recumbent, liegerad. Kadangi LT net vaziuojaciu tokiu nemaciau, tai galiu nebent pamastymais pasidalint.
    Manyciau, jog vistik kai vairas priesais, tai bene artimiausia tikram dviraciui jo padetis, ir vaziuot turetu but taip lengviau ir patogiau. Esminis cia trukumas – kad jisai turi but palyginus aukstai, kad nekliutu kojos minant.
    Apacioj vairas buna dazniausiai kai vairuojams galas – aparatas tarsi lankstosi per puse. Pavaziuot lygiu keliu, aisku, ir su tokiu pavaziuosi, bet kaip butu su astresniu manevravimu, kaip su pusiausvyros islaikymu kad ir slystelejus ratui – jau sunku pasakyt.
    Va sitas juodas (kur kur pats labai noretum :)) gan idomiai padarytas – nors sukiojasi priekine sake, bet vairas apcioj, reciau sitaip buna. Bet irgi momentas: kadangi jis toli isnestas nuo sukimosi asies (tas, beje ir virsutinimam vairui cia neisvengiama) tai vienas trukumas – vairuoji ne tiek ji sukiodamas, o labiau i sonus stumdydamas, kitas – del to vairas turi but gan platus, o rato pasukimo kampas vistiek bus zymiai mazesnis uz standartinio dviracio.
    Tai dabar apibendrinus issakyciau tokia idealaus man vairo ideja: itaisytas priekyje, bet ne ant ilgo isnesejo (stemo), o ant atskiros pasvirusios asies, ir su sake sujungtas lankscia jungtim. Tada but patogiai ir vairo nreiketu plataus. Na tai tiek…

  • Tadas sako:

    Gaila kad LT tokių velomobilių neteko matyti. Tik ilgiau pavažiavus būtų aišku kas patogiau.

  • old cat sako:

    Dar vienas kit’as: cgi.ebay.de/Liegerad-Recumbent-Waveboard-Flevo-RACER-Rahmenkit-NEU-/260489512662?cmd=ViewItem&pt=Sport_Radsport_Fahrr%C3%A4der&hash=item3ca66286d6
    Gan idomus, ir visai gerai vaziuojantis variantas.

  • Tadas sako:

    Labiau pasidomėjus atrodo rėmą pasigamintum pats, būtų pigiau matyt ;) rastum ir kokių brėžinių, duotum meistrui, suvirintų ;)

  • old cat sako:

    Zinoma. Yra ir plonasieniu vamzdziu, ir kvadratiniu/staciakampiu profiliu pirkt, suliet turint pusautomati irgi neproblema. Jeigu neuzsiduot padaryt superlengav ar supergrazu – ka cia nepadarysi.
    Vat su brezinais tai kebliau. Buna ‘nete ju, bet daznaiusiai mokami – keliolika/kelaidesimt $ kainuoja. Ir dazniausiai tik maziesiems aparatams – kad but Bachhetta ar Flevo tipo tai nei nemaciau.
    Galima daryt improvizojant – lipdyt po biski ir vis koreguot. Bet cia jau reik paciam virint ir aparata turet, po taskeli deliot neprinesiosi specui.
    Siap tai tokia mantis man dabar irgi galvoj sukasi, bet viena – pusautomacio neturiu, kita – neisirenku kokios koncepcijos parato noreciu, 3-ia – nesu garantuotas, jog man tikrai jo reikia. :)
    Beje dar – kaip foteli padaryt nesunkai ir be dideliu investiciju neismisliju. Gatavas tai bene 120EUR.

  • Tadas sako:

    Tai vat, toks dalykas kur reikia investicijų, net ir darant pačiam suma gausis, ko gero, kaip neblogo dviračio. Tad prieš darantis tikrai reikia žinoti ar verta, ar patogu važinėti ir pan. Kad kur pabandžius, būtų visai kitas reikalas… ;)

  • Rokas sako:

    jau geriau elektra varomas dviratukas. kainuoja apie 1000 lt. irgi ekologiskas. i kalnus jokius mint nereikia. nukirsi kelius per miskelius. pigesnis. isvysto iki 80km/h greiti. net ner ka lygint su velomobiliu…

  • Tadas sako:

    blogai, kad nereikia minti, raumenys neišsivystys ;)

  • Lozungas sako:

    Eikit šikt su tokiomis kainomis. Aš galiu susikonstruoti velomobilį pats ir tikrai nekainuos daugiau 2000 lt.

  • To Lozungas sako:

    Tu man paaiskink, kodel zmones eina i kavine valgyti ? juk ten maistas kainuoja 13-18 lt uz kazkoki kepsni, o jeigu PATS darytusi namie, jis kanuos jam kokius 5 lt. bet zmones eina ir eina. Tai kur yra ta logika, jusu verkima, jog brangu ?

    Ir asilui yra aisku, jog paciam kazka pasidaryti yra kur kas pigiau, negu ka kazkas kitas tai padarytu. Tu gal galvoji, jeigu kitas darys ta pati darba, bus pigiau negu tu ji darytum ?

    is ko susidaro dviracio kaina ?

    medziagos + irangos eksplotavimas + elektra + kuras ( uz dyka ginevaziuosi i garaza savo, virinti remo ar pirkti stabdziu trosu kazkur.) + zmogaus fiiznis darbas ir igudziai + “projektas” ir jo kurimas + mokesciai ir bla bla bla…. kas tau uz dyka dirbs ir darys ?
    zmogus dirbdamas turi gauti alga uz ta gamini ir + pelna.
    Jeigu medziagos kainuoja 1000lt + 1000 darbas + 1000lt pelnas = ?

    Asaru pakalne, geros kainos yra tu dviraciu. Jeigu gamybos ir paklausos mastai butu kaip dviraciu, tai velomobilis kainuotu ne 4000lt, o 600lt. Nes ju tiek butu visu prikista, jog rinka pati diktuotu salygas. Dabar, tai vienetiniai egzemplioriai vos ne.

    Tad, nebeverk, o darykis ji pats ir padaryk man uz tiek pat, kiek ir sau. Tik kaip man, ta kaina patrigubetu speju.
    Aciu uz demesi

Parašykite komentarą

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Biotransportas: velomobiliai at tadas @ wordpress.

meta

Sekti

Gaukite kiekvieną naują įrašą į savo dėžutę.

Prisijunkite prie kitų 1,186 pasekėjų